de tijd vliegt - Reisverslag uit Shikusa, Kenia van Eva-kenia-malava - WaarBenJij.nu de tijd vliegt - Reisverslag uit Shikusa, Kenia van Eva-kenia-malava - WaarBenJij.nu

de tijd vliegt

Blijf op de hoogte en volg

18 Februari 2014 | Kenia, Shikusa

Zo, et is alweer lang geleden dat ik iets geschreven heb dus ik heb maar even een momentje genomen om wat dingen te vertellen.
We hebben het erg druk gehad, en we hebben opeens veel nieuwe mensen leren kennen.
Het weekendje in Kisumu was erg leuk! We hebben daar mensen ontmoet waar we mee hebben gegeten aan victoria lake. Dat was echt heel mooi! (Ik heb voor het eerst in mijn leven een echte vis gegeten!!)
Nadat we terug waren gekomen waren die kindjes zo blij om ons weer te zien! Erg schattig! We hadden voor ze een nieuwe voetbal gekocht zodat ze niet 1 met 100 kinderen hoefde te delen. Deze bal was binnen een dag kapot haha..
Afgelopen vrijdag hebben we een'familieuitje' gehad met Directrice Rose en haar 2 kinderen Mozes en Sarabeth. We gingen ergens eten in het hotel en het was erg gezellig! Sarabeth die alleen maar kon rennen en springen haha.
De zaterdag daarna hadden we een plan om met wat kindjes te zwemmen en met een jongen die op het project werkt. Deze jongen is 21 en vertelde dat die nog nooit gezwommen had.
Zo, zo gezegd zo gedaan zijn we naar het zwembad gegaan. Ik sprong het zwembad en de jongen vertelde me doodleuk dat die wel een beetje kon zwemmen. Ik met me domme kop zei: nou kom, pak mij maar bij mijn arm dan zwemmen we wel een stukje.
Op het moment dat we in het diepe kwamen bleek dat die helemaal niet kon zwemmen.. Hij ging letterlijk op me zitten en verzoop bijna. Gelukkig was er iemand die ons kon helpen. Ik ben denk ik in mijn leven nog nooit zo bang geweest.. Wijze les!
Na het wat mindere zijn we met zijn alle aan een grote tafel gaan zitten en hebben we drinken, frietjes en samoza's (typisch eten hier! Echt mega lekker) besteld voor iedereen. Nadat ze helemaal waren uitgezwommen en gegeten hebben we onze pheekiepheekie driver opgebeld om te vragen of die ons naar de supermarkt kon brengen. Daar hebben we ijsjes voor ze gekocht en lollys en koekjes voor het hele weeshuis. Eenmaal thuis wilden natuurlijk iedereen kent weten hoe het was, en ieder kind vroeg of hi ook de volgende keer mee mag. Tja ik kan geen 60 kinderen mee naar een zwembad nemen en dat is soms wel heel oneerlijk..
We hebben in het weeshuis de koekjes uitgedeeld en ze waren zo blij met allemaal hun eigen kleine pakje koekjes! Hoe dan al die kindjes om je heen staan, lachend, en ons allemaal natuurlijk proberen wijs te maken dat ze niet gehad hebben. En geloof mij, 60 kindjes uit elkaar houden is erg moeilijk! Hahaha, en dan als ik ze vertel dat ze al gehad hebben, heel onschuldig lachen.
In de middag zijn we naar onze berg gelopen. Dat was alweer een tijdje geleden. Tegenover ons huis woont een jongen en zit nu op de middelbare school. We praten wel eens met hem, en hij is wel aardig. Nadat we zondag na onze kerkdienst (jajaja) weer naar onze berg liepen kwam hij ons vergezellen. En wilden alleen maar muziek luisteren met mijn iphone haha. En savonds hebben we chapati gegeten! Dat is zo vreselijk lekker. Ons zondagsmaal.
Nu we hier een beetje bekend zijn in de buurt is het erg leuk om te zien als wij langs komen lopen dat de kindjes zeggen: hello teacher Eva, how are you?
De afgelopen twee dagen hebben we veel les gegeven en veel gevoetbald met de kindjes! Over 3 weken is erg een voetbaldag, zo wieweet kunnen we nog iets gaan ondernemen!
En nu ben ik moe van mijn drukke dag, en ga ik zo douche. (De gewenning om al douche te zeggen tegen iets wat je in Nederland niet onder douche kan verstaan is grappig;pakjes water over je hoofd gooien)
En elke avond met ons tandenborsteltje, tandpasta en een fles water naar buiten in je pyama om je tanden te poetsen. Het heeft toch wel een beetje een campinggevoel!

  • 18 Februari 2014 - 20:48

    Roos Mallens Van Der Steen:

    Dag Eva,
    Vandaag heeft je opa,mijn broer Jan jou reisverslag gemaild naar mij.Ik vond het heel leuk om al je ervaringen te lezen.
    Een nieuwe wereld voor jou die ook een andere visie geeft op jou zienswijze met betrekking op het leven en welzijn van de mens in deze wereld.
    Het kijken naar kinderen,er voor mogen zorgen en ook plezier met ze hebben zal je verrijken en vormen.
    Tegelijkertijd genieten van de natuur in Afrika,kennismaken met een andere cultuur en omgaan met kinderen is een mooie tijdsbesteding tijdens je verre reis.
    Geniet van al het moois en geef wat je te geven hebt voor dit mooie project Eva!
    Ik blijf je volgen via de berichten en hoop je nog eens te spreken over je ervaringen.
    Lieve groet en een mooie tijd, Roos/Nico

  • 19 Februari 2014 - 16:11

    Chantal:

    Ha lieve Eef,

    Wat een feest om te lezen dat je zo geniet en dat de kindjes zo van jouw genieten!
    En dat de bakjes water douche al begint te wennen...whaha
    Ik ga je missen met de carnavalsoptocht, de rest van de meiden moeten maar een beetje doorwijnen!
    Geniet nog van alles, doe lekker je ding daar, hier gaat alles ook gewoon door en voor je weet.....ben je ook weer hier!

    lieve groeten Chantal XXX

  • 19 Februari 2014 - 21:57

    Riekie Peeters Van Der Steen:

    Dag nichtje,EVA,
    Goed om te horen,dat op een plek op aarde,ver van ons vandaan een nichtje zich verdiept
    in het welzijn van kinderen.Kinderen ,die naar onze mening veel moeten ontberen,maar ook beter dan wij blij en gelukkig kunnen zijn in de natuur en met eenvoudige dingen.
    Ik hoop dat wij ook door jou beter zullen beseffen wat de inhoud is van ECHT GELUK.
    Ik wens je veel geluk in eenvoud met rijke ervaringen .
    Geniet van die mooie kinderen en alles om je heen.Lieve groeten,
    Tante Riekie en oom Kees,ulvenhout.ï

  • 25 Februari 2014 - 10:51

    Floor DARE2GO:

    Hoi Eva,

    Je schrijft leuk over de plek en de kindjes, en de dingen die jullie meemaken! Geniet ervan en ik hoop de evaluatie nog te ontvangen ;-)

    Groetjes Floor DARE2GO

  • 25 Februari 2014 - 10:52

    Maud DARE2GO:

    Hoi Eva,

    Leuk om je berichten te lezen, het klinkt alsof jullie het goed naar jullie zin hebben.
    Ga zo door!

    Groetjes, Maud

  • 25 Februari 2014 - 16:07

    Pleun Floor En Marijn:

    Ja ja, jij zit lekker te genieten en wij zitten hier maar proefwerken te maken.
    Veel plezier in de bushbush wij gaan lekker skiën!

    Groetjes ook van opa die hier naast mij zit te hangen.

  • 01 Maart 2014 - 21:41

    Oma Tiny.:

    Lieve Eva.Ik had een persoonlijk mailtje verzonden, maar ik denk dat hij niet is overgekomen. Ik wens jullie een heel fijne week en tot mails. dikke kus. oma Tiny.

  • 02 Maart 2014 - 14:50

    Kim:

    Hoe is het Eva ik ben nu bij oma het is erg druk

  • 02 Maart 2014 - 14:54

    Kim:

    Heel veel plezier deze week neem je zo lief kindje mee naar huis

  • 02 Maart 2014 - 18:30

    Kees En Ankie Weltevrede:

    hoi eva
    we hoorden van opa jan over je verblijf in kenia en lazen je berichtjes met veel interesse.
    wat zul je een schat aan ervaring opdoen die je altijd zal bijblijven en wat zul je bij thuiskomst veel te vertellen hebben!!het ga je goed en we blijven je met belangstelling volgen!daaaaaag,ankie/kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Shikusa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2014

tussenstandje

21 Maart 2014

tijd geleden met veel veranderingen

18 Februari 2014

de tijd vliegt

28 Januari 2014

kisumu en de berg

22 Januari 2014

bijna 2 weken

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 5660

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: