tijd geleden met veel veranderingen - Reisverslag uit Shikusa, Kenia van Eva-kenia-malava - WaarBenJij.nu tijd geleden met veel veranderingen - Reisverslag uit Shikusa, Kenia van Eva-kenia-malava - WaarBenJij.nu

tijd geleden met veel veranderingen

Blijf op de hoogte en volg

21 Maart 2014 | Kenia, Shikusa

Dat is een tijd geleden dat ik iets hierop hebt verteld. Ik heb het druk gehad, maar ook heel veel rust gehad.
2 weken geleden is mijn familie hier op bezoek geweest. Robin en ik zijn die dag naar nairobi gereisd met de bus om ze de volgende dag op te halen van het vliegveld. Het was voor ons een hele verandering om opeens in zo'n lekker luxe hotel in nairobi te zitten met een lekker zwembadje.
De dag dat mijn ouders aankwamen zijn we met ze de stad in geweest en heb ik samen met mijn iemand die ik kende uit nairobi mijn visum geregeld. Ik was helemaal gelukkig! Nou kan ik hier 5 maanden blijven.
De dag erna zijn we naar ons project in het westen van het land gereisd. Op die zondag hebben we mijn familie laten zien hoe wij hier leven en hoe lief de kindjes zijn. Het was allemaal zo schattig. Ze hadden 60 voetbalshirtjes meegenomen! (Die ze nu nog bijna dagelijks dragen). Die dinsdag ben ik met hen weer richting nairobi vertrokken om vanuit daar naar de masai mara te rijden. We kwamen in zo'n luxe aan (als je het vergelijkt met wat ik hier in kenia had haha)! De lodges waren zo ongelofelijk mooi. De dag zelf zijn we begonnen daar met onze eerste safari. Zo vet om het dierenleven van zo dichtbij te zien! ( jajaja seksende leeuwen! Haha)
De dag erna hebben we de hele dag een safari gehad. En de volgende dag moesten we helaas alweer terug. Op de vrijdag kwamen we terug in nairobi. Daar hebben we nog 1 keer met zijn allen gegeten, want de volgende dag vroeg in de morgen moesten ze alweer het vliegtuig hebben. Dat was wel weet even afzien. Na een week lang weer in je 'comfortzone'.
De zondag heb ik weer de bus teruggepakt naar het project (deze busreis duurt 8 uur, dus het is telkens een hele reis). Het was wel weer erg leuk om Robin te zien, want je raakt na zo'n tijd wel heer erg aan elkaar gewend. Zondagavond kwam ik weer op het project aan, en het was even weer wennen.
De volgende dag, maandag, ben ik ziek geworden. Geen idee hoe het kwam, maar het was wel erg jammer na zo'n leuke week. Op woensdag ging het nog niet beter, en ben ik naar de dokter gegaan. Daar hebben ze mij onderzocht en een antibioticakuur meegegeven. Deze kuur sloeg niet erg goed aan, en ik werd ook erg ziek van de antibiotica. Op vrijdag belde dare2go mij op om te vragen of het verstandig was om naar een grotere stad te gaan om daar even alles te laten checken ivm gezondheid. Die dag zijn we nog met een busje naar kisumu vertrokken. Daar kwamen we in een hele happening. We wisten namelijk niet dat er zoveel nederlanders waren. In de avond hebben we gegeten bij een nederlands meisje die daar woont. De volgende dag zijn we naar het ziekenhuis geweest. Daar hebben ze alles gecheckt. Het bleek dat mijn herstel wel goed verliep, maar dat de antibiotica erg zwaar was en dat daarom me zo zwak voelde.
Goed nieuws dus! We zijn nog tot maandag in kisumu gebleven, en die dag zijn we weer naar kakamega (ons project) vertrokken.
Die dinsdag kwamen de ouders van Robin aan. Die middag zijn we eerst gaan 'winkelen' in kakamega. Niet dat het daar zo spectaculair is haha maar ik heb 2 spijkerbroeken gekocht, waarvan 1 echt nog wel heel leuk is! (10euro!)
Aan het einde van de middag zijn we de ouders van robin gaan ophalen en dat was wel heel leuk!
In mijn achterhoofd bleef ook nog wel heel erg hangen dat robin over 2 weken naar nederland weer vertrekt en dat ik moest. Dus ik heb dare2go opgebeld met de vraag of het misschien mogelijk was om na de 3 maanden hier, te 'verhuizen' naar kisumu en daar nog een mee te kijken op het project. Dat project hebben wij ook dat weekend bekeken en daar hing zo'n goeie sfeer dat ik er gelijk enthousiast over was. En dare2go zal daar naar vraag voor doen. De dag dat Robins ouders aankwamen hebben we met ze gegeten en ze laten zien hoe hier alles te werk gaat. De dag erna zijn we in het begin van de dag naar malava (een klein dorpje bij ons naast) gegaan om daar lekker te lunchen. En smiddags hebben we eigelijk alleen maar met de kindjes geknuffelt! Op donderdag zijn we naar kakamega forest gegaan. Dit was toch iets pittiger dan we allemaal hadden verwacht. 3 uur lang wandelen met een flinke klim haha. Maar we hebben het overleefd! Daarna zijn het stadje kakamega even ingelopen om wat kleine dingetje te kopen, en daarna lekker te eten ergens. Erg geslaagd! Ook kwam het nieuws dat het mogelijk was voor mij om na mijn 3 maanden hier naar kisumu te komen! Ikke blij!
Vandaag is het vrijdag en is Robin vertrokken met haar ouders naar kisumu. Om daar even een paar daagjes lekker uit te rusten. Omdat ik het niet leuk vond om het hele weekend alleen te zijn heb ik besloten om morgen ook naar kisumu te komen om daar lekker te stappen met iedereen!!!

  • 23 Maart 2014 - 20:48

    Esther:

    Was KEI gezellig!!!!! En knuffel alle kindjes van mij ( vooral Alfaya)

  • 27 Maart 2014 - 18:05

    Opa:

    leuk eef nu nog iets over hoe oude mensen leven in jouw omgeving!

  • 07 April 2014 - 17:15

    Oma Tiny:

    Fijn dat het goed met je gaat. liefs .xxx

  • 18 April 2014 - 15:24

    Maud, DARE2GO:

    Hoi Eva,

    Klinkt alsof het helemaal goed gaat! Fijn dat je het in Kisumu ook naar je zin hebt. Maak er wat van de komende 2 maanden.

    Groet vanuit DARE2GO,
    Maud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Shikusa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2014

tussenstandje

21 Maart 2014

tijd geleden met veel veranderingen

18 Februari 2014

de tijd vliegt

28 Januari 2014

kisumu en de berg

22 Januari 2014

bijna 2 weken

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 5652

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: