kisumu en de berg - Reisverslag uit Shikusa, Kenia van Eva-kenia-malava - WaarBenJij.nu kisumu en de berg - Reisverslag uit Shikusa, Kenia van Eva-kenia-malava - WaarBenJij.nu

kisumu en de berg

28 Januari 2014 | Kenia, Shikusa

Wauw, het is alweer een paar dagen geleden dat ik iets geschreven heb. Er is ook veel gebeurd.
Vorige week vrijdag zijn we naar Kisumu gegaan. Het is een veel grotere stad dan Kakamega. (Dat ligt bij ons in de buurt)! We hebben 'onze' motorrijder gebeld en hij kwam ons gelijk ophalen. Na een rit van ongeveer 20 minuten waren we in Kakamega. Vanuit daar hebben we een matatu (soort busje) gepakt naar Kisumu. Deze rit duurde twee uur maar het leek veel langer. We zijn helemaal opgepropt achter in het busje. Robin hing half uit het raam, en ik zat naast een kerel die tegen me aangeplakt zat.
In kisumu hadden we een hoteltje geboekt en konden daar heerlijk douche (onder een normale douche!!!) we hadden ons eigen balkonnetje waar we heerlijk van het zonnetje konden genieten.
Smiddags zijn we wat gaan eten. Dit restaurantje was een beetje westers en we hebben daar zo genoten van al het eten. Vooral van de oreo milkshake. Die was zo ziek lekker.
Daarna hebben we heerlijk de hele middagje in het zonnetje gezeten. Savonds wilden we uiteten maar dat bleek al heel gauw kansloos. Het was pikdonker in de stad en op iedereen hoek van de straat waren mensen die riepen! En waren ook geen restaurantjes te vinden en we waren voor het eerst sinds we hier in Kenia zijn een beetje bang. Toen zijn we maar terug naar ons hotel gegaan om daar wat kleins te eten.
De volgende ochtend vroeg hadden we een boottocht over victoria lake. Dat was zo mooi. En al die nijlpaarden lagen gewoon in het water een beetje te dobberen. Haha.
Na dit tripje zijn we weer bij 'ons' restaurantje gaan zitten. We hebben daar 3 uur gezeten om de tijd de doden haha want we konden niet meer terug naar het hotel. Die milkshakes zijn daar zo goed!!!
Smiddags hebben we weer de matatu terug gepakt naar Kakamega. In kakamega moesten we weer de motor terug pakken naar het project. Maar het probleem is dat iedereen zegt dat ze weten waar je naar toe moet. We pakte een motor en hij bleek de hele andere kant op te gaan. Bleken we op een gegeven moment op 'de eindbestemming' helemaal verkeerd te zitten. Hij heeft ons weer terug gebracht naar de grote weg en we hebben een poging 2 gedaan. Deze keer zeiden we; als je ons ergens verkeerd afzet, betalen we niet haha. Uiteindelijk zijn we goed afgezet en waren we eindelijk weer terug op het project. We waren helemaal gesloopt, maar al die kindjes waren zo blij om ons weer te zien. We hebben even met ze geschommeld en geknuffeld en toen zijn we lekker naar ons kamertje gegaan.
De volgende ochtend was het weer tijd voor de o zo lange kerkdienst. Het was nog vermoeiender dan vorige week, maar we hebben het weer overleefd.
In de middag zijn we weer naar onze berg gewandeld. Deze berg is heeeeel mooi, en we doen er ongeveer drie kwartier over om op de top te komen. (Om toch een beetje in beweging te blijven) daar hebben we 2 uur lang in het zonnetje gezeten, muziek geluisterd en gekletst. Dit is nu ons plekje geworden en proberen er elke dag heel even te komen. In de avond heeft onze 'mama brigitte' chapatti gemaakt. Dat is het zondagseten hier en het is zo vreselijk lekker! (Soort wrapjes)
Maandag zijn we weer begonnen met de lessen, en hebben we na de schooldag alle nageltjes gelakt. Ze waren helemaal gelukkig!
Nu is het alweer bijna woensdag en gaat de tijd toch eigenlijk wel snel. Het is nog steeds wel wennen, maar we doen ons best!

• 12 Februari 2014 - 11:08

Gusta:

Hallo Eva,
    Oma Tiny heeft verteld van de site waar je jou kunnen volgen.
    Wat een ervaring voor je! Leuk om je verhalen te lezen.
    Blijf je volgen hoor!
    Groeten, Gusta